Farklı konseptinin yanı sıra lezzetiyle de tercih sebebi olan Mahir Tostçu, şimdiye dek alışılmış tost algısını bir kenara bırakıp Aydınlıların lezzet alışkanlığını değiştirdi.

Günlük hayatın koşturmacası içerisinde birçok vatandaşın vazgeçilmezi olan tost, en hızlı atıştırmalık olarak kabul görse de Aydınlı 4 kardeşin açtığı Mahir Tostçu’da tost sanatla buluşuyor. Aydınlıların alışılmış tost alışkanlığını değiştiren Mahir Tostçu, sunumu ve lezzetiyle de kendisini ödüllendirmek isteyenlerin adresi. Efeler’in Güzelhisar Mahallesi’nde Mahir, Nafiz, Serhat ve Salim Taşçı kardeşlerin ortak olarak çalıştırdığı Mahir Tostçu, gerek ilgi çeken konseptleriyle gerekse tostlarının sunumu ve lezzetiyle bilindik tost algısını yıkıp giderek popüler olan bir mekan haline geldi. Yaklaşık 14 yıllık bir hizmet sektörü geçmişinin olduğunu ve çocukluğundan beri hizmet sektöründe garsonluktan, şefliğe kadar çeşitli kademelerde çalıştığını ifade eden İşletmecilerden Mahir Taşçı, tostu sadece bir aperatif olmaktan çıkarıp daha farklı bir konseptle buluşturmak hayaliyle işe başladıklarını ifade etti.

“Tostu, ana yemek haline getirdik”


Ailece yemek konusunda meraklı olduklarını ve birikimlerini tek bir yerde toplayarak, vatandaşların talepleri doğrultusunda bir mekan açtıklarını ifade eden Mahir Taşçı; “Farklı konseptimizin bizim için dezavantaj olacağını hiç düşünmedik. En başından beri maksimum hizmetimizi minimum rakamlarda tuttuk. Bugün Türkiye genelinde de olmayan bir ürün çıkardık. 1,5 metreye kadar tost yapıyoruz. Tostu, alışılmış bireysel yemek algısından çıkartıp, grup yemeği haline getirdik. İnsanların kafasını karıştırabilecek menülerimiz yok. Sucuk-kaşarlı, salam-sosis-kaşarlı ve kavurma-kaşarlı olmak üzere 3 çeşit tostumuz var. İçerisinde alacalı ürünler de yok, Ege tostları gibi de çok karmaşık değil. Sadece kendi spesiyal tostumuzda 8-9 çeşit var. Tostu, insanlar için ana yemek haline getirdik. İnsanlar artık tost söyleyip 20-25 dakika sohbetlerini edebiliyorlar. Kısacası Aydınlıların lezzet alışkanlığını değiştirdik diyebiliriz. Kendinizi ödüllendirin diye vurguluyoruz. Tostumuzun en büyük özelliği ana malzemelerimizin el yapımı olması. Kavurmamız, çemenimiz ve tandır ekmeğimiz el yapımı. Ana malzemeler bu şekilde olunca insanlara daha lezzetli geliyor” dedi.


“Görselliğe de önem veriyoruz”


Lezzetli tostlarını sunumuyla da renklendiren Mahir Taşçı, lezzetin yanı sıra göze de hitap edilmesi gerektiğini vurgulayarak “Önce gözü doyuracaksınız. Bir yıl içerisinde 10 binlerce tost yaptık. Çok şükür negatif hiçbir geri dönüş almadık. Lezzetten yakaladığımız başarıyı görselle de süsledik. ‘Kendinizi ödüllendirin’ sloganıyla basit kağıda sarılı tost götürmüyoruz masaya. Tostumuzun süsleme aşaması üretim aşamasından daha uzun sürüyor. 1 metrelik tostlarımızı masada keserek servis yapıyoruz. Bizzat bunun için dahi gelen var. Böylece misafirlerimize kendilerini özel hissettiriyoruz. Bizim için önemli olan bu, çünkü her müşterimiz bizim için önemlidir. Her zaman nasıl en iyi hizmeti verebiliriz konusunda çalıştık ve projeler ürettik. Bir tostu şımartarak servis yapabilecek hale getirdik. Bir tost ne kadar şımartılabilirse şımartacağız ve bunun çalışmalarına da devam ediyoruz. Ateşli şovlarla da tost masaya gelebilir, yeni yılda göreceğiz. Aslında biz tostla birlikte sanatta yapıyoruz. Evet, tost karın doyurmalık bir ürün ama görselliğe de önem veriyoruz. Bizim beğenmediğimiz hiçbir ürün bu tezgahtan dışarıya çıkmıyor. Göze hitap ettikten sonra, ürünlerimizle karın her türlü doyuyor zaten. Nihayetinde insanları görselde yakaladık lezzetimizi de tattıktan sonra bağımlı oldular diyebilirim” dedi.

“Asıl amacımız lezzetimizi her yere ulaştırabilmek”


Tostu sanatla, sanatı da şovla birleştiren Mahir Tostçu, dikkat çeken sunumuyla da soysal medyada paylaşım rekorları kırıyor. Sosyal medyanın gücü ve tüketicilerinin desteği ile fenomen olduklarını ifade eden Taşçı; “Hayatın en hızlı aktığı yerlerden birisi sosyal hesaplar. İlk açıldığımızda patent sürecimizden dolayı reklam yapmadık ve bu süre zarfında sosyal medyadan sağ olsunlar müşterilerimiz bizi buralara getirmiş oldular. Sosyal hesapları biz kullanmıyoruz, tüketicilerimizin üzerinden kullanmış oluyoruz aslında. Böylece ülke genelinde ismimizi duyurduk. Bir yıllık hedefimizin çok üstüne ulaştık. Biz ilk bir yılda Aydın’da bilinen yer olalım hedefindeydik ama şimdi ülke genelinde bilinen bir firma olduk. Bu popülerlik sayesinde de İstanbul, Antalya, İzmir gibi bölgelerden bayilik teklifleri alıyoruz ama acele etmiyoruz. Çünkü bizim için önemli olan bayilik vermek değil, lezzetimizi her yere taşıyabilmek. Bu lezzetimizi Türkiye’nin her yerine ulaştırabilecek hale getirmek ilk amacımız. Zaten Aydın’ın köklü firmalarıyla çalışıyoruz. Bayilik sisteminde bizim ekstra bir beklentimiz yok. Zaten 5 ana malzememizden üçünü kendimiz üretiyoruz ve yaklaşık 5 şubeye bakabilecek üretim yerimiz de hazır. Onun hazırlığını yaptık ve bayilik görüşmelerimizi yapıyoruz, yenil yılda da somut adımlarımızı atıyoruz” dedi.

“Aydın, ikinci Mahir’i istedi”


Gelen talepler doğrultusunda hareket ettiklerini ve Aydın’ın ikinci bir Mahir’i istediğini belirten Mahir Taşçı; “Biz de gelen talepler doğrultusunda ikinci mahirin hazırlıklarına başladık. Şu an görüşmeler bitmek üzere çok kısa zamanda ikinci bir Mahir açılacak. Ocak ayı sonuna kadar belirlediğimiz lokasyonda hizmete gireceğiz. Şuan için nerede açılacağını söylemeyelim, sürpriz olsun ama bu kadar kısa sürede çok yol kat ettik. Son 6 ayda yaklaşık 8 firma ile Franchising görüşmesi yaptık. Yakın zamanda da Akdeniz bölgesinde sonuçlanacak görüşmelerimiz var. 1 yıl içerisinde Aydın’da birden fazla şube düşüncemiz vardı ve ikinci şubemizin de startını verdik” dedi.


Aydın, Spesiyal Tostu Çok Sevdi


En çok satan ürünlerinin metrelik spesiyal tostları olduğunu ifade eden Taşçı; “Bireysel tostlarımız da seviliyor fakat metrelik tostumuz çok revaçta. Tamamen patentli olarak kendi işletmemize ait ve olmayan bir ürün. Zaten 3-4 kişilik gruplar için uygun olan bir ürünümüz. Artık bireysel tost yemeye gelen insan sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Dediğimiz gibi tostu artık bireysellikten çıkartıp grup yemeği arasına soktuk” diyerek tost alışkanlığını değiştirdiklerini ifade etti.

“Etkinliklerimiz olacak”


Yaptıkları tostlarını 1,5 metreye kadar uzatabildiklerini ve gelen talepler doğrultusunda etkinlik ve rekor denemeleri ile uzatabileceklerini ifade eden Taşçı; “Şuan için yaptığımız tostumuz 80 santim ve yaklaşık 3,5 kiloluk bir tosta denk geliyor. İlerleyen zamanlarda daha uzun ve daha ağır tost denemelerimiz olacak. İlk başlarda eklediğimiz hedef bir kitlemiz vardı ve onu yakaladık zaten çeşitli etkinliklerimiz olacak, çalışmaları sürüyor. Elimizdeki imkanlar 1,5 metreye kadar yeterli ama şuan için talep yok. Biz yapabiliyoruz ama talep yok. Tostlarımızı ‘Tek başıma yerim’ şeklinde iddialar da ortaya çıkmaya başladı. Yiyebilene buyur gel diyeceğiz. Muhtemelen bu talepler doğrultusunda da böyle küçük çaplı etkinlikler düzenleyebiliriz. Tabi her şey tasarım aşamasında” dedi.

Haber: Uğur Eser