Kabine Toplantısı’nın ardından önemli açıklamalarda bulunan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, korona tedbirleri kapsamında ekonomik sıkıntı yaşayan esnafa müjde verdi. Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Genel Kurulu’nda devam eden 2021 bütçe görüşmelerinin hayırlı olmasını dileyerek konuşmasına başlayan Cumhurbaşkanı Erdoğan; “Küresel ekonomide belki de iktisat tarihine geçecek bir dönem yaşıyoruz. Türkiye ekonomisi her türlü zorlu teste, yeni gelişen fırsatlara ve farklı senaryolara karşı hazırlıklı durumdadır. Hepsinden önemlisi her durumda vatandaşlarımızın yanında olmaya devam edeceğiz. Ekonomimizin güçlü ve kırılgan yönlerini gayet iyi biliyoruz. Türkiye salgın sonrası döneme güçlü, dayanıklı olarak girmeye kararlıdır. Karamsarlık aşılayanlara inat bize ve ekonomi yönetimimize güvenmelerini istiyorum. Öncelikle bazı müjdeleri milletimizle paylaşmak istiyorum. Yıl sonuna kadar yüzde 20'den 10'a indirdiğimiz gayrimenkul kiralarındaki stopaj oranının uygulama süresini 1 Haziran'a kadar uzatıyoruz. Yüzde 18'den yüzde 8'e indirdiğimiz iş yeri kiralama hizmetlerindeki KDV oranını 1 Haziran'a kadar yüzde 8 olarak uygulamaya devam edeceğiz. Salgının etkisinin en aza indirilmesi için yıl ortasında başlattığımız konaklamadan yeme içmeye bakım oranıma kadar KDV indirimlerinin sürelerinde yine 1 Haziran'a kadar uzatıma gittik” dedi

Esnafa kira desteği

Esnaflara kira desteği için hazırlıklara başlandığının altını çizen Erdoğan; "Esnafımıza kira desteği için hazırlıklara başladık. Hibe şeklinde vereceğimiz doğrudan esnaf destek ödemesinden taksi, dolmuş ve servis işletmecisi, pazarcı, terzi, oto tamircisi, lokantacı, pastaneci, kadın ve erkek kuaförü, pansiyon, yurt, kreş, düğün salonu işletmecisi gibi kesimler faydalanacaktır. Toplam 1 milyon 239 bin 438 kişiye 3 ay süreyle ayda bin lira destek ödemesi yapacağız. Konaklamadan yeme içmeye, yolcu taşımacılığından bakım onarıma birçok sektörü kapsayan KDV indirimlerinin süresini 1 Haziran'a kadar uzattık. İşyeri kira olan esnafımıza üç ay süreyle büyükşehirlerde aylık 750 lira, diğer illerde ise 500 lira olmak üzere kira desteği yapacağız. Önümüzdeki üç ayda 5 milyar bir hibe desteği sağlamayı planlıyoruz" dedi.