Ticaret Bakanlığı stokçularla ilgili inceleme başlattı. Tarım Bakanlığı da üreticileri uyardı. Bazı firmalar fiyatı düşürdü. Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu ise fiyat artışlarına profesyonel vurguncuların neden olduğunu belirterek vatandaşlara çok önemli uyarılarda bulundu. aret Bakanlığı, şekerde adil rekabeti bozan faaliyetler olduğuna dair son dönemde kamuoyuna yansıyan hususları işleme alarak, şeker fabrikaları nezdinde incelemeler yapıldığını açıklamıştı. Tarım ve Orman Bakanlığı ise şeker üreticisi firmalara gerekli uyarıları yaptığını, neticesinde özel sektördeki bazı firmalar çuval şeker fiyatlarını 800 TL’den 575 TL bandına indirdiğini açıkladı.

ZAMMI DURDURDULAR!

Birçok markanın zam hazırlığında olduğunu ve bu kararla birlikte zammı durdurduklarını belirten Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:

"DİLEDİKLERİ ŞEKİLDE FİYAT ARTIRMAYI PLANLIYORLARDI"

Birkaç ay zarfında zaten şekerin fiyatı neredeyse yüzde 80 artmıştı. Bizim birkaç ay önce 6 lira ile 8 lira bandında aldığımız toz şeker, 14 lira ile 17 lira bandına çıkarılmıştı. Şimdi de aynı ayçiçek yağında olduğu gibi fiyatların artacağı söylentisini yayarak bilinçsiz tüketicilerin ramazan arifesinde marketlere adete hücum ederek toplu alım yapmalarını zamdan korunmak için toplu alım yapmalarını sağlamak istediler. Böylelikle raflarda şeker azalacak, diledikleri şekilde fiyatı artırmayı planlıyorlardı.

‘TÜKETİCİLER İHTİYAÇLARINI ASGARİ MİKTARDA ALMALILAR’

Bu nedenle tüketicilerin fiyatları yükseltilmek istediği gözlenen tüm ürünlerdeki ihtiyaçlarını asgari miktarda almalarını ve fiyatları kıyaslamadan da satın alma kararı vermemelerini tavsiye ediyorum. Bu arada sebze ve meyvede dijital takip sistemi kurulursa tarladan nihai tüketiciye kadar kime hangi tarihte hangi fiyatla aldığı kime kaça sattığı tespit edilebilecektir. Ayrıca paketli temel ihtiyaç ürünlerinde tavsiye edilen satış fiyatının ambalaja yazılması zorunlu hale getirilirse, eski fiyattan alıp rafa koyduğu mala fahiş fiyat uygulayanlar tüketiciler tarafından anlaşılabilecek. Böylelikle tüketici kimin vurgun yaptığını net olarak görecektir.